Klimmen, klauteren en surfen in Kaapstad

23 november 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Daar is hij dan: de allerlaatste blog! Veel leesplezier :) :)

Zondag maakten we een mini roadtrip. We reden vanuit Strand, onze verblijfplaats, in de richting van Hermanus. De route die we reden heette de Whale Watch Route. Helaas hebben we geen walvissen gezien. Er waren wel verschillende stoppunten waar we heerlijk van het uitzicht konden genieten. De route liep met kronkelige wegen langs de oceaan, dus konden we ook stoppen bij stranden. Hier bekeken we surfers (hmmm zou dit wat voor ons zijn?) en pakten we weer wat zonnestraaltjes mee.
18 november vierden we Lieke's 21e verjaardag. De dag begon met Afrikaanse felicitaties van Jeannette en een lekker ontbijtje op bed. 's Ochtends gingen we maar eens op souveniersjacht. Het was hard werken, want er werd zeker goed afgedingd. Om even bij te komen reden we naar 4th Clifton Beach. Het water was super koud, dus hielden het maar bij genieten op het strand. Rond half 5 reden we naar Lion's Head en begonnen we aan de klim naar boven. Het eerste gedeelte was erg gemakkelijk, maar het laatste stukje werd een behoorlijke klim. Met ladders, handvatten en kettingen moesten we ons naar boven hijsen. Erg gaaf! Eenmaal boven wachtte er een prachtig uitzicht op de oceaan op ons. Er waren ontzettend veel mensen bovenop, wat voor een gezellige en gemoedelijke sfeer zorgde. Rond 7 uur werden we beloond met een mooie zonsondergang. De wind begon wel erg te waaien, dus we begonnen rillend aan de afdaling. De mooiste plek om je verjaardag te vieren!

Dinsdag vonden we het weer tijd voor een wijnproeverij. Deze keer reden we naar Franschhoek. Een plaatsje dat Frans aandoet. Bij La Couronne, een wijnplaas, nuttigden we een wijn & pizza proeverij: heerlijk!!
Woensdag deden we het lekker rustig aan. 's Avonds reden we nog wel naar Signal Hill. Dit ligt naast Lion's Head, maar is gemakkelijk met de auto te bereiken. Ook hier waren we weer niet de enige, wat wederom weer erg gezellig was.

Donderdag kwamen de surfer girls in ons naar boven. Bij Muizenberg Beach kregen we een surfles. Met een wetsuit aan en surfboard in de hand liepen we richting het strand. Hier kregen we eerst een korte uitleg en daarna was het tijd om in het water te gaan. In het begin moesten we even het evenwicht vinden, maar na een paar golven kregen we de slag te pakken. De instructeur hield ons board vast en duwde ons met de golf mee en riep: paddle paddle paddle! Up up up! Aaah we surfen!! Zo'n vet gevoel om de kracht van de golven onder je board te voelen. Natuurlijk verliepen niet alle pogingen even succesvol en kregen we ooo golven heel zout water in ons gezicht. Na de 1,5 uur kwam de vermoeidheid wel, maar de tijd vloog voorbij. We gaan dit ooit zeker nog eens weer doen!

Vrijdagmorgen kwam dit geluid uit ons bed: "AAUW! M'N ARMEN! OOOH. Als ik zo doe! En ja ooh deze beweging doet ook pijn!" Tja, het was wel duidelijk wat we gisteren hadden gedaan. We pakten al een gedeelte van onze koffer in en reden naar Bloubergstrand. Vanaf dit rustige strand hadden we een spectaculair uitzicht op de verschillende kenmerkende bergen van Kaapstad: Devils Peak, Tafelberg, 12 Apostels en Lion's Head. 's Avonds gingen we naar een bioscoop van Galileo Open Air Cinema. Gewapend met een stoeltje en dekentje verzamelde een grote groep mensen zich in een park om in de buitenlucht in film te kijken. Zodra de zon onder was keken we naar The Notebook. Zaten we dan, tussen de verliefde stelletjes aan het janken alsof we de film voor het eerst zagen. Oeps!
Zaterdag was het tijd om afscheid te nemen van Kaapstad. Wat een prachtige en leuke stad! We hebben hier ontzettend genoten en dit was een geweldige afsluiting van onze drie maanden in Zuid-Afrika. Nu zijn we nog één weekend in Pretoria, want maandag vliegen we weer terug naar huis. Als alles goed gaat zullen we dinsdagmiddag weer op Nederlandse bodem staan.

We willen jullie ontzettend bedanken voor het lezen van onze blog. Het was erg leuk om de verschillende reacties te lezen. Ookal waren onze blogs best gevuld, we zijn nog lang niet uitgepraat, dus jullie zullen vast en zeker nog veel verhalen horen!

Voor nu zeggen wij: baie dankie Suid Afrika vir hierdie lekker tyd. Ons het dit baie geniet en ons hoop ons kan terug kom. Mooi bly!

Via deze link is een kort filmpje van onze vakantie te bekijken: https://youtu.be/C-CgjxsfOlM

1. Leidy:
    23 november 2019
    Wat een mooie afsluiting van de tijd dat jullie in Zuid Afrika zijn geweest.
    Een hele mooie omgeving zo te lezen en wat hebben jullie gave dingen ondernomen.
    Deze herinneringen pakt niemand je meer af.
    Nog een paar dagen en dan is het avontuur voorbij.
    Ik zie erg uit naar dinsdag , heerlijk om je weer te zien en je verhalen te horen.
    Ik ben echt trots op jullie meiden.
    Zo fijn samen opgetrokken, samen veel ervaringen gedeeld.

Nog een fijn weekend en een veilige terugreis gewenst.
  2. Dad:
    23 november 2019
    Prachtig verhaal weer meiden! Goeie vlucht en tot dinsdag!! Ons is bly
    jou weer by ons te hè
  3. Mams Corine:
    23 november 2019
    Ha meiden dat we nu niet wisten dat Lieke jarig is geweest..afijn jullie hebben onlangs 🥳🥳dat heerlijk genoten.
    Nu nog een weekend Pretoria even nog heerlijk genieten van het warme zonnetje want het is in Nederland waterkoud.
    We verheugen ons erop jullie bruine snoeten te zien.
    Goede vlucht en behouden aankomst
    Dikke knuffel van mams
  4. Simon C Bax:
    24 november 2019
    Mooi dames. Dit vraagt inderdaad om terugkeer
  5. Mellie:
    24 november 2019
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's! Een goede terugvlucht en ik ben benieuwd naar jullie andere verhalen.
  6. Willemijn:
    24 november 2019
    Wat heerlijk dat jullie zo genoten van de vakantie.
    Wat een heerlijke foto’s ook! 😍 En die wijnproeverij.... jullie moeten in NL maar eens een goede wijn adviseren! 😛

Succes met alles inpakken en afscheid nemen van Zuid Afrika.
    Tot dinsdag!
  7. Herma Breukink:
    Dag dames,
    Hartelijk bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's op jullie reisblog elke keer weer mooi om te lezen.
    Geniet nog even voor dat jullie afscheid moeten nemen van het Afrikaanse land.
    Goed reis terug.
    Groetjes Herma Breukink