Welkom in Suid Afrika!

30 augustus 2019 - Pretoria, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

De eerste update vanuit Pretoria, Zuid-Afrika! We zijn hier gisteren om half 8 aangekomen, na een lange vliegreis van 12 uur.
Het vliegen verliep allemaal prima. De vlucht naar Londen was zo voorbij vergeleken met de vlucht van Londen naar Johannesburg. We konden de zonsondergang mooi bekijken vanuit het raampje. We zullen hier wat foto's van bijvoegen.
Maar menn! Wat waren we moeg  na die nacht! We voelden ons net lopende zombies. Ruben en Lieke hadden geen oog dicht gedaan, Jeannette had wel af en aan wat geslapen.

Eenmaal in Johannesburg moesten we even kijken waar we heen moesten. We hebben een mooie nieuwe stempel gekregen in ons paspoort. De koffers kwamen al best snel, dus we konden doorlopen naar de aankomsthal. Hmm. Naar wie moeten we zoeken? We hadden geen idee hoe Saskia, de vrouw die ons op kwam halen, eruit zag. Gelukkig herkende zij ons wel. Samen met haar hebben we de auto opgehaald. Dit was even een heel gedoe, maar uiteindelijk hebben we een prachtige, bijna nieuwe, Volkswagen Polo waar we Zuid Afrika mee kunnen ontdekken!
Ruben heeft ons veilig naar Pretoria gereden. En wel aan de linkerkant van de weg, hoeii, dat was nog wel even spannend. Auto's haalden ons aan beide kanten in!

We verblijven in Ciara Lodge in Pretoria. Lieke en Jeannette hebben samen een huisje, Ruben heeft een kamer voor zichzelf. In de foto's kunnen jullie zien dat deze Lodge een prima verblijfplaats is! Hier kunnen we prima slapen!
Samen met Saskia en tannie Carolien hebben we koffie gedronken en hebben we wat regels van de Lodge doorgenomen. Ook hebben ze ons verteld wat veilig is om te doen in Afrika en wat we beter niet moeten doen. Dit gaat vast wel goed komen. We blijven bij elkaar en ons gaan mekaar dop hou!
De rest van de dag hebben we niet meer zoveel gedaan. We richtten onze kamers in, koffers pakten we uit...
Aan het einde van de middag gingen we wat inkopies doen en aten we bij een restaurantje. Weer thuis kropen we al snel onder de wol. Om 8 uur was het licht al uit. Het is hier trouwens ook een stuk eerder donker dan in Nederland, al om 6 uur!

Vanmorgen werden we rond een uurtje of 7, half 8 wakker. Een beetje verdwaast werden we wakker... Oja! We zijn in Afrika! Na het ontbijt kwam Saskia nog even langs om de planning van stage te bespreken. We hebben een leuk gevarieerd programma voor de boeg! We houden jullie op de hoogte.

Vandaag houden we ons nog even lekker rustig, we gaan genieten van het Afrikaanse winterzonnetje. Overdag is het hier rond de 25 graden. Alleen 's morgens merk je dat het winter is, dan is het best wel fris!

Dit was de update tot nu toe! Volgende week komt er vast wel weer eentje!

Bedankt voor het lezen :)

Groetjes van ons alle drie...

1. Mams Corine:
    30 augustus 2019
    Leuk jullie belevenissen te volgen..een inkijkje te nemen in het huisje. We kijken uit naar jullie volgende verhaal veel succes vooral !!genieten
  2. Klarieke:
    30 augustus 2019
    Super leuk om te lezen hoe het daar is!
    En jullie leren dus al lekker snel Afrikaans praten ;)
  3. Cor van 't Hof:
    30 augustus 2019
    Ziet er allemaal mooi uit hoor!
  4. Elsbeth:
    Gaaf! Geniet ervan daar!
  5. Leidy:
    30 augustus 2019
    Wat leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen.
    De auto en het huisje zien er goed uit.
    Een fijne tijd met elkaar en succes bij alle opdrachten. Geniet van jullie verblijf in Z.A.
  6. Marcel:
    30 augustus 2019
    Prachtig huisje hebben jullie! En die auto is helemaal makkelijk om de omgeving te verkennen. Fijn eerste weekend!